onsdag 26 november 2008

Helgen

Ja då var de en helg som gott fort och nu är det onsdag. Skolan på måndag och tisdag. Tisdagen bestod av glömd telefon, helt fel dag, sjuk dotter fick hämtas på näl efter en allergi reaktion som uppkom i skolan där lärare fick följa med på grund att jag hade min telefon hemma och min man igen mottagning Japp vad bra man känner sig...Onsdag jobbat och ska nu skriva skola jobb. Men kände att det var dax att visa vad helgen bidrog till

50 års fest vad ska man ge någon som önskar sig en flygande matta och älskar havet och livet och trä båtar.
Detta blev det .



En tavla med hav, berg, och en FLYGANDE MATTA. Den är gjord i acryl och mattan är från en reklam. Styrkte på mellenlägg och böjde den och sen snabb lim så satt den där. Ramen är teak som min älskling har gjort den...

Till kvällens ära så började jag att sy en klänning på fredag kväll, (pour silk) upp tidigt på lördagen, lagade mat till festen och sydde, äntligen nästan klar, då visar det sig att det är ett antal fel på tyget i klänningen, FA. lät de och den åkte in i skräplådan. Men kvällen blev lyckad och en fantastisk 50 åring fick vi äran att uppvakta ( vilket är min sons svärmor)

4 kommentarer:

Ida-Lina sa...

Vilken läcker tavla. Du är så full av ideèr att du kommer översvämmas om du inte får använda dom. Otroligt läcker, nu vet jag vad jag önskar mig när jag fyller 50:-)

Bengt E sa...

Eva tycker att den flygande mattan och havet blev bra.

Anonym sa...

Jag blir alltid lika imponerad av dig och din kreativa sida! du har verkligen hittat rätt.

Anonym sa...

verkligen lyckad present!!!!