torsdag 7 augusti 2008

Stick OS


Har nu beslutat vad jag ska göra i stick OS. Det blir min kofta som jag tänkt göra hela sommaren, med det har bara blivit sockar. Mönstret kommer från garnstudio: http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=88&d_id=4&lang=se
(vet inte hur jag gör när man länkar) och garnet är alpacka. Har inhandlat mig rundstickor idag som koftan ska skickas på. Efter att varit med min dotter på onoff i 1.5 tim och titta på mp4 spelare. Nu väntar jag på att det ska bli den 8/8 sen bli det sticka av, samtidigt som jag sotter och tränar mig på att skissa. Tur att jag ska jobba några nätter nu.

3 kommentarer:

Textil stil sa...

Fin modell och fin färg på garnet.Hittade själv en fin koftmodell på drops som jag funderar lite på att sticka.Vad härligt det låter att du sitter och skissar.Jag längtar redan till bilden.Du med, eller hur?

frisky frog sa...

Vilken fin färg du valt! Tröjan är rolig att göra. Lite dryg när man håller på med fram- och bakstycken samtidigt, men å andra sidan är det bara ärmarna kvar när man kommit till axlarna.../Kram

Ida-Lina sa...

Den koftan ser jättefin ut och garnet har läcker färg. Kul att se kort från båten, den är så fin. Ser fram emot en tur i den nästa sommar. kram kram.