lördag 28 juni 2008

Lite nytt garn

Mjölkfibergarn
Ska bli sockor till Simon. Han ville bara ha detta garn och
vilken mamma kan motstå sin 17 åriga son som är med i en
garnaffär. Det var bara att slå till.
Opal garn
Tanken är att detta garn ska följa med mig
under mina bussresor till skolan i Göteborg
i höst. Och att resultatet ska bli sockor och
mössa till min man, i de blå.

Bambu garn
Likadant garn som i de strumpor jag sticka
Tycker att det är helt underbart att sticka i.
Mjukt och skönt. Nackdelen är att trådarna
delar på sig lätt när man stickar.

6 kommentarer:

Ida-Lina sa...

Så fint garn du kjöpt :-) Alltid kul att handla garn. Jag hadde planer om att sticka mig en kjol i bambu. Ses om 3 dagar :-) STOR kram från syster yster.

Marie sa...

Hej! Fina garner du har köpt :) Jag håller på att virka en prinsesstårta i bambugarn (inte samma märke som ditt), det blir fint men trådar sig också lätt så man får ta det lite lugnt när man virkar - vilket jag har liiiite svårt för :)
Jag tycker att dina randiga sockar är superduperfina och att solstolen blev jättehäftig med det nya tyget, förstår att du blev nöjd! :)

Hej så länge!

Marie

Textil stil sa...

Vad härligt med lite nytt garn! Det låter bra att ha stickprojekt till höstens bussresor.Får vi läsa det vi vill så blir det väl bussresor varje dag! Din son har bra smak, ja att han inser hur fina sockorna är som du stickar!!!
Ha det gott!

maria sa...

det var attans vad du håller på ska du bli syfröken eller?

Anna sa...

Mjölkfiber...spännande!
Vilken garnaffär var du inne i undrar garnnörden då...

frisky frog sa...

Vilka härliga färger!